Waarom hebben jullie gekozen voor Shypple?
Falandt: ‘We hebben bij Milestone twee jaar lang gewerkt aan een digitaal boekingsplatform. We kregen het niet voor elkaar. Software aangeschaft, mensen erop gezet maar we bleven tegen problemen aanlopen. Toen kwamen we Jarell tegen. Hij heeft een platform dat wel werkt.’
Van Es vult aan: ‘Milestone Fresh is een wereldwijde expediteur van groente, fruit, planten en bloemen. Het is in deze markt heel belangrijk om informatie snel te delen met je klanten. Iedereen zit op de producten te wachten. Dagenlang waren twee medewerkers bezig bij te houden waar alle containers waren. Shypple heeft met zijn platform de mogelijkheid om dat slimmer te doen.’

Wat is het voordeel van dat platform?
Habets: ‘Wij zijn een expediteur en we hebben een digitaal platform. Het platform zorgt voor centrale communicatie, er is maar één waarheid. Iedereen ziet wat er wordt gezegd. Het bevat ook veel data: een container met een nummer, met inkooporders, met tracking eronder. Je hoeft niet meer te vragen waar die container is. Iedereen kan het zien. Je hebt geen eindeloze e-mailsstroom meer, de communicatie is veel beter gestructureerd, centraal en volledig transparant. Het zorgt voor een grote efficiencyslag voor de expediteur maar ook voor veel toegevoegde waarde voor de leverancier en de eindklant.’

Klik hier om verder te lezen