Schiphol maakt een einde aan de afdeling Aviation Marketing, Cargo en Customer Experience (ACC). Dat blijkt uit afscheidsberichten op LinkedIn.

Het management-team zou als onderdeel van een ingrijpende sanering-en reorganisatie van de luchthaven ondergebracht worden bij een een nieuw cluster Operations, melden de bronnen. Of er ook ontslagen zullen vallen. is onduidelijk. De persvoorlichting van Schiphol was niet bereikbaar voor een nadere toelichting.

Voor de vrachtdivisie van Schiphol, die zo’n 3 jaar geleden zijn zelfstandigheid verloor, wordt het de tweede reorganisatie in korte tijd. Destijds werd de cargo-groep onderdeel van ACC onder directeur Maaike van der Windt. Voor velen binnen de Nederlandse luchtvrachtsector werd die samenvoeging gezien als een degradatie van de vrachtbelangen op de luchthaven. Zo wordt er op gewezen dat Schiphol sinds de fusie meer dan 20% van de vrachtvluchten verloor. Slechts door de coronacrisis is er sinds de laatste maanden sprake van een opmerkelijk herstel van het aantal vrachtvluchten op Schiphol.

Lees meer