v.l.n.r.: Aniek Dubbelboer, Maarten van As, Dyon van Stigt en Daniel Koerhuis

Air Cargo Netherlands voert een stevige lobby om voldoende ruimte voor luchtvracht op Schiphol zeker te stellen. Want los van de vraag of de slotgrens op Schiphol op 500.000 of op 440.000 komt te liggen, we weten dat die grens binnen afzienbare tijd weer bereikt zal gaan worden. Schiphol is en blijft namelijk een erg aantrekkelijke luchthaven.

Onze boodschap daarom: er moet snel een mechanisme worden gevonden om de positie van vrachtvliegtuigen op Schiphol veilig te stellen. Het ministerie van IenW doet deze oproep ook naar de Europese Commissie in een recent opgesteld position paper (zie artikel in deze nieuwsbrief), maar deze Europese route laat te lang op zich wachten.

Deze week bezochten we kamerlid Daniel Koerhuis van de VVD om uit te leggen waarom vrachtvliegtuigen belangrijk zijn voor de belangrijke cargohub Schiphol.