Het kabinet heeft besloten het maximum aantal vluchten op Schiphol drastisch terug te brengen van 500.000 naar 440.000. Die krimp dreigt het toch al kleine aantal vrachtvluchten op onze mainport verder te reduceren en de hubfunctie op vrachtgebied ernstig te ondergraven. Wat betekent de maatregel voor de Nederlandse logistiek en economie concreet en wat kan de politiek doen? Dat bespreken we op de Air Freight Conference op 13 oktober.
De Air Freight Conference buigt zich jaarlijks met topmanagers uit de Nederlandse luchtvrachtsector over actuele problemen in de branche. Vanuit Sociëteit de Witte in Den Haag proberen we dit jaar antwoord te krijgen op de volgende vragen:
- Hoe wordt het bedrijfsleven geraakt door het huidige krimpbesluit van het kabinet voor Schiphol? Moeten we straks voor luchtvracht uitwijken naar België?
- Wat zijn mogelijke alternatieven om de Europese hubfunctie van Schiphol Cargo te behouden en zelfs uit te bouwen?
- Wat zijn de kansen voor een vrachtpool voor Schiphol. Hoeveel vrachtvluchten zijn er minimaal nodig om de toekomst van de Nederlandse luchtvrachtsector te garanderen? Welke rol kan de politiek spelen?
- Vrachtvluchten leveren nu met amper 3% van de vliegbewegingen zo’n 20% van de toegevoegde waarde van Schiphol. Zou de politiek dit milieuvoordeel niet onderdeel moeten maken van een nieuw beleid voor Schiphol met minder vluchten en dus overlast, maar méér verdiensten?
Meer informatie en aanmelden
Het congres vindt plaats in Sociëteit de Witte Den Haag en begint om 14.00 uur en eindigt om 17.00 uur met een netwerkborrel.
Ledenkorting
Wilt u deelnemen aan de Air Freight Conference op 13 oktober? Als lid van ACN ontvangt u 25% ledenkorting. Schrijf u vandaag nog in met de vip-code AFC-ACN-25%
Geef een reactie